top of page

Dat het werkt

Waarom schrijf je niet over het “bakske” ”? vroeg Hans me laatst. Jij die altijd over van alles schrijft, daar zeg je niets over.

Wel, beste Hans, die waarom is omdat ik het niet kan uitleggen. Met de beste wil van de wereld niet. Ik begrijp het niet, vind er de woorden niet voor, weet niet wat gezegd.

Of toch.

Dat het werkt.

Dat is eigenlijk het enige wat ik met zekerheid kan schrijven over het "bakske" en de "druppelkes". Maar omdat je me het me zo mooi op je eigen Hansmanier gevraagd hebt, wil ik vandaag toch een poging doen.

Laat me beginnen bij het begin. Het “bakske” is, het woord zegt het zelf, een bakje, iets groter dan een GSM, met een scherm en sensor en software op. Het maakt deel uit van een totaalpakket in drie stappen. De eerste stap is scannen (=vaststellen wat er fout zit in je lijf), daarna volgt de behandeling (ik zou het bestralen durven noemen, maar dat is het niet echt), aangevuld met de derde stap: “druppelkes” (infoceuticals genoemd, druppeltjes van iets. 5% alcohol en, ja, iets).

Ik zocht het even voor je op: “De NES miHealth, de NES ProVision scan en analyse software en de Infoceuticals (alle drie onderdeel van het Total WellNES-systeem) zijn alle drie ontworpen om de energie en informatie in het lichaamsveld te lezen, ermee te communiceren en te helpen corrigeren, zodat het kan terugkeren naar een optimale gezondheid.” Lees er alles over op de site.

Voila. Alstublief. Dankuwel. Ben je daar veel wijzer door? Ik dacht het niet. Ik snap er alvast geen fluit van. Maar dat moet ook niet. Dat moet absoluut niet.

Ik vertrouw namelijk op de wijsheid, intelligentie en de goede intenties van mijn vrienden. Beiden toch geen uilskuikens (gediplomeerd veearts en kinestiste). Beiden gezond in lichaam en geest. Zij leven gezond en puur en wanneer er te genezen valt, helen ze met liefde, kruiden, druppelkes en met “het bakske”. Bij henzelf. Hun kinderen. Familie. Bij paarden. Mensen. Bij mij.

En het helpt. Wat zou ik me dan zorgen moeten maken over het feit dat ik het niet begrijp? Begrijp ik hoe antibiotica werkt? Bijlange niet. Kan ik uitleggen hoe een pijnstiller juist in elkaar zit en waarom het doet wat het doet? In geen honderd jaar. Of wat een ontstekingsremmer nu juist in gang zet of stopzet of juist niet? Ik weet het niet. En toch heb ik het allemaal jarenlang, net zoals jullie, gewoon geslikt. Er vroeg me nooit iemand: leg dat eens uit of hoe komt dat. Niemand. Om m’n punt helemaal te maken: weet ik hoe een motor van m’n wagen werkt? In de verste verte niet. Ik slaag er nog niet eens in om m’n motorkap te openen. Maar ik rijd wel. Overal naartoe.

Zo is het ook met “het bakske”.

Het is iets met energievelden en besturingssystemen van het lichaam en oorspronkelijke blauwdrukken en nog zoveel meer woorden en zinnen waar ik niets van ken. Niets van wil kennen. Ik ben geen wetenschapper, geen genie, zelfs geen groot licht. Een klein peerke van 40 watt. Hoogstens. En voor mij is het voldoende. Het niet weten. En tegelijk zoveel.

Dat het werkt.

Dat “het bakske” me nu al zoveel geholpen heeft de voorbije jaren. Bij het stoppen met roken. Bij het gezonder gaan eten. Bij tandpijn. Bij keelpijn. Bij onhoudbare pijn in m’n achillespees. Bij een mentale dip. Bij rugpijn.

Dat de “druppelkes” de werking van het bakske versterken. Ik neem ze, als ik het niet vergeet, trouw, maar onzorgvuldig (tellen is mijn forte niet). Bij vermoeidheid. Of slapeloosheid. Als ik ergens mee zit en te veel pieker. Na een scan, waaruit blijkt dat x, y of z niet naar behoren functioneert.

En het werkt.

Vraag me nooit meer waarom. Of hoe het werkt. Vraag me niet om het uit te leggen. Vraag me niets. Ik weet het niet. Enkel dat het werkt. Noem het wat je wil. Mambo jambo. Kwatch of tovenarij. Placebo of it's all in the mind. Denk er van wat je wil. Het maakt niets uit. Voor mij is het het beste medicijn. Een echt “paardenmiddel”.

En dat is het belangrijkste.

Wie wil genezen, vindt ook wel de weg.

xx

Meer weten? https://www.pro-dhm.be/nl/realisaties (Het gaat trouwens letterlijk over paarden hier).

Of bel gewoon naar Hans: +32 (0)477 680 974 die legt het perfect uit. Desnoods met handen en voeten. Aan jou om het te begrijpen. Of niet. Zoals ik. En dat is zalig. "Ignorance is bliss"

Dankudankudanku Hans en Celientje!

MIEKS FAVORIETE QUOTES

#1

Sometimes the wrong choices bring us to the right places.

#2

A goal without a plan is just a wish.

#3 

When we change the way we look at things, the things we look at change.

 

#4

Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen.

 

#5

Alles van waarde is weerloos (Lucebert)

 

#6

Happiness is only real when shared.

#7

Alles wat de moeite waard is, is het waard de moeite voor te doen.

#8 

Get a Fulfilling Life, Not Just an Impressive Lifestyle.

#9

Alles is bonus.

#10

Pluk de dag.

 

bottom of page